Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2011

Προβολή και προώθηση του τυποποιημένου ελαιολάδου στους χώρους μαζικής εστίασης


Εκατοντάδες εστιατόρια συμμετέχουν στην πρωτοβουλία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και συναφών Επαγγελμάτων - ΠΟΕΣΕ και του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποίησης Ελαιολάδου - ΣΕΒΙΤΕΛ, για την προβολή και προώθηση του τυποποιημένου ελαιολάδου στους χώρους μαζικής εστίασης.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει σχετική ανακοίνωση του ΣΕΒΙΤΕΛ: "Οι δύο επαγγελματικές οργανώσεις υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας το οποίο περιλαμβάνει την ενημέρωση των καταστημάτων εστίασης για τα πλεονεκτήματα της χρήσης του εθνικού μας προϊόντος, καθώς και δράσεις προβολής του τυποποιημένου ελαιολάδου προς τους καταναλωτές – πελάτες τους σε εκατοντάδες σημεία εστίασης σε όλη τη χώρα.
Η ΠΟΕΣΕ έχει αποστείλει στις 120.000 επιχειρήσεις των 157 σωματείων μελών της, ενημερωτικό υλικό σχετικά με τα οφέλη χρήσης του ελαιολάδου, τις ποιοτικές κατηγορίες και τις ενδεδειγμένες χρήσης τους στο τηγάνι, στην κατσαρόλα, ή ακόμα και στα γλυκά.
Οι εστιάτορες οι οποίοι έχουν ήδη ενταχθεί στο Πρόγραμμα Ενημέρωσης για το Ελαιόλαδο, η πλειοψηφία των οποίων έχει ήδη υιοθετήσει το ελαιόλαδο ως κύρια λιπαρή ουσία στην κουζίνα, αναγνωρίζοντας τα οφέλη του στην υγεία των καταναλωτών, έχουν ήδη τοποθετήσει πιλοτικά, πάνω στα τραπέζια τους, τυποποιημένα ελαιόλαδα από μια μεγάλη γκάμα πολλών περιοχών της χώρας, με διαφορετικά οργανοληπτικά χαρακτηριστικά και κατηγορίες όπως ΠΟΠ, ΠΓΕ, Βιολογικά κλπ.
Κατά τη διάρκεια ημερίδας, η οποία πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στην αίθουσα εκδηλώσεων της ΓΣΕΒΕΕ, ο πρόεδρος της ΠΟΕΣΕ Ιωάννης Τσάκος δήλωσε ότι «το ελαιόλαδο θα πρέπει να είναι η βασική λιπαρή ουσία στη γαστρονομία μας». Ο αντιπρόεδρος της ΠΟΕΣΕ Γιώργος Καββαθάς τόνισε ότι η ΠΟΕΣΕ και ο ΣΕΒΙΤΕΛ έκαναν ήδη ένα ακόμα βήμα προς την κατεύθυνση της στήριξης της ελαιοπαραγωγής. Το ελαιόλαδο τώρα πλέον εκτός από την κουζίνα θα βρει τη θέση του και στο τραπέζι των εστιατορίων, επώνυμο και τυποποιημένο», πρόσθεσε.
Ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΒΙΤΕΛ Γιώργος Οικονόμου αναφέρθηκε στην ποιοτική υπεροχή του ελαιολάδου, έναντι κάθε άλλης λιπαρής ουσίας. Επεσήμανε την ευεργετική του δράση στην υγεία των καταναλωτών και τη δυνατότητα χρήσης του τόσο ωμό όσο και μαγειρεμένο, ακόμα και στο τηγάνι, δεδομένου ότι είναι πιο ανθεκτικό στις υψηλές θερμοκρασίες. Δήλωσε επίσης ότι ο ΣΕΒΙΤΕΛ θα υποστηρίξει το αίτημα των εστιατόρων για επαναφορά του κουβέρ.
Ενημερωτικές ημερίδες με θέμα το Ελαιόλαδο στη Μαζική Εστίαση θα πραγματοποιηθούν, μετά την Αθήνα και σε άλλα μεγάλα αστικά κέντρα (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, κ.λπ.)".

Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2011

Ελαιόλαδο από την Καλιφόρνια; Όχι ευχαριστώ

Το κάστρο της παγκόσμιας αγοράς μεταλλαγμένων αποφάσισε να ευεργετήσει τον κόσμο με ελαιόλαδο!

Μάλιστα και οι ίδιοι οι κάτοικοι της Καλιφόρνια, όπως διαβάζω στο Tromaktiko, είναι απρόθυμοι να το αγοράσουν παραδεχόμενοι πως το μόνο πραγματικά ποιοτικό λάδι είναι το ελληνικό και το ιταλικό.

Σύμφωνα με το άρθρο

Το εμπόριο ελαιολάδου στην Καλιφόρνια, το οποίο άρχισε τον 16ο αιώνα από ισπανούς ιεραποστόλους, είχε σχεδόν πεθάνει πριν από 10 χρόνια, εκτός από κάποιους παραγωγούς μικρής κλίμακας στις ακτές του Ειρηνικού και στις περιοχές με τους αμπελώνες.

Εγώ θα έλεγα πως και η εκεί παραγωγή μια νίκη για το φημισμένο μας ελληνικό λάδι.

Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2011

Η Μεσσηνία στο δρόμο της γευσιγνωσίας του λαδιού !


Ενεργό το εργαστήριο γευσιγνωσίας των ΤΕΙ Καλαμάτας απονέμει τα πρώτα βραβεία ποιότητας σε Μεσσήνιους τυποποιητές...
Αποκορύφωμα μιας πολυετούς δουλειάς του Καθ. Ανδρέα Κανάκη, Προέδρου των ΤΕΙΚαλαμάτας, και του Δρ. Βασιλείου Δημόπουλου Επιστημονικού Υπεύθυνου για την εκπαίδευση μιας ομάδας γευσιγνωσίας του ελαιολάδου κατά τις προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ένωσης (κανον. 2568/91 ) ήταν η εκδήλωση του Σαββάτου 15ης Οκτώβρηβράβευσης τριών επιχειρήσεων τυποποίησης ελαιολάδου της Μεσσηνίας.Το πρώτο βραβείο δόθηκε στο Corone Olive Oil του κ. Παναγιώτη Πετράκου από την Κορώνη, το δεύτερο στην ΑΓΡΟΒΙΜ Α.Ε. του κ. Δημ. Γυφτέα για το "Ελαιώνιον" ενώ το τρίτο απονεμήθηκε στον κ. Δημήτρη Καφετζή για το ελαιόλαδο "Koroneiko" πάντα απ’ την Κορώνη.Η δοκιμή γευσιγνωσίας όπως είναι γνωστό κατά τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς είναι απαραίτητη για την ταξινόμηση του ελαιολάδου ως εξτραπαρθένου. Δεν αρκούν δηλ. ο σεβασμός των χημικών παραμέτρων (οξύτητας, Κ, και αλκυλεστέρων) για να ταξινομηθεί ένα ελαιόλαδο εξαιρετικό παρθένο. Πρέπει να σέβεται και το οργανοληπτικό προφίλ του εξτραπαρθένου ελαιολάδου.Στις άλλες ελαιοπαραγωγικές χώρες (Ισπανία και Ιταλία) οι παραγωγοί δίνουν αγώνα για να υποβάλλεται σε έλεγχο γευσιγνωσίας το παρθένο ελαιόλαδο που εκτίθεται στα ράφια των σουπερμάρκετ. Κι όταν γίνεται οι εκπλήξεις είναι μεγάλες. Στις χώρες αυτές όμως αφθονούν τα πιστοποιημένα εργαστήρια δημόσια και ιδιωτικά. Στην χώρα μας όμως, παρότι η τρίτη ελαιοπαραγωγική χώρα στην Ευρώπη και στον κόσμο, αμφιβάλουμε αν τα πιστοποιημένα εργαστήρια ξεπερνούν τα ένα ή δύο κι ύστερα θέλουμε να μιλάμε για ποιότητα και για προϊόντα ΠΟΠ-ΠΓΕ στα οποία οι αναλύσεις αυτές είναι απαραίτητες. Ο ευρωπαϊκός ελαιοκομικός τομέας υποφέρει από την υπερπαραγωγή η οποία καθηλώνει τις τιμές του χύμα λαδιού όλο και σε πιο χαμηλά επίπεδα στις πλεονασματικές χώρες.Κι όσο πιο χαμηλά είναι αυτά τόσο η διαφορά των τιμών τείνει να εξαλειφτεί, τείνει να γίνει απλή commodity. Η μόνη διέξοδος σ΄ αυτές τις περιπτώσεις είναι αναζήτηση διαφοροποίησης του προϊόντος με βάση την ποιότητα. Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και η ΚΑΠ με την υποστήριξη των προϊόντων ΠΟΠ-ΠΓΕ. Αλλά και με την χρηματοδότηση προγραμμάτων προώθησης της ποιότητας. Κι αυτό υποσχέθηκε ότι θα κάνει ο Γεωργικός Επίτροπος Ciolos με πιο συγκεκριμένες δραστηριότητες στον ελαιοκομικό τομέα με στόχο την ενίσχυση όσων επενδύουν στην διαφοροποίηση της ποιότητας.Η Μεσσηνία διαθέτει μεγάλες δυνατότητες διαφοροποίησης της ποιότητας του ελαιολάδου της, Ιδιαίτερα αν γίνει αποδεκτή η αίτηση επέκτασης της γεωγραφικής ζώνης προέλευσης του ΠΟΠ Καλαμάτα σε όλο τον γεωγραφικό της χώρο και η αγροτροφική αλυσίδα βάλει σαν στόχο της την ποιοτική διαφοροποίηση του προϊόντος. Ξεπερνώντας την αντίληψη ότι η εγγύηση για τον καταναλωτή αποτελείται μόνο από την δήλωση της προέλευσης χωρίς και μια σοβαρή και ελεγχόμενη διαδικασία παραγωγής και επεξεργασίας που να ποντάρουν στην βελτίωση, στην διατήρηση και στην εγγύηση της ποιότητας.Αποτελούν βασικές υποδομές για το χτίσιμο μιας τέτοιας στρατηγικής τα εργαστήρια ελέγχου του προϊόντος. Χημικών αναλύσεων και γευσιγνωσίας. Υψηλού επαγγελματικού επιπέδου και πιστοποιημένα.Σ’ αυτό το πλαίσιο η ενεργοποίηση του εργαστηρίου γευσιγνωσίας των ΤΕΙ Καλαμάτας καλύπτει ένα κενό. Κι ευχόμαστε να συνεχίσει την πορεία του όχι μόνο πραγματοποιώντας γρήγορα την πιστοποίηση του αλλά και μπαίνοντας στην υπηρεσία της αγροτροφικής αλυσίδας να κατευθύνει τις δραστηριότητες του στην δημιουργίαόλο και πιο στενών δεσμών με αυτή με στόχο την ανάπτυξη της κουλτούρας της ποιότητας σε όλους τους κρίκους της.


Μεσσηνιακά Νέα

Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2011

Πώληση λαδιού από το internet | Οι μαθητές μπορούν


Ομάδα μαθητών από τη Λέσβο κατάφερε ολομόναχη να δημιουργήσει ηλεκτρονικό κατάστημα στο οποίο προωθεί και πουλά ελαιόλαδο τοπικής παραγωγής.
Η υπηρεσία που παρέχει η εταιρεία τους βασίζεται σε ένα παραδοσιακό, ελληνικό προϊόν: το ελαιόλαδο.
Η καινοτομία της εικονικής επιχείρησης Mediterranean Olivers που ίδρυσαν την περασμένη σχολική χρονιά οι μαθητές του Επαγγελματικού Λυκείου Καλλονής στη Λέσβο βρίσκεται αλλού: στην πρότυπη διαδικασία προώθησης του προϊόντος μέσω Διαδικτύου, και μάλιστα με ηλεκτρονική δημοπράτηση.
Το ΕΠΑΛ Καλλονής βρίσκεται 50 χλμ από τη Μυτιλήνη και οι «εργαζόμενοι» δεν είχαν καθοδήγηση από συμβούλους – στελέχη εταιρειών για το πώς θα πρέπει να στήσουν τη μαθητική επιχείρηση.
«Η ιδέα ήρθε ως λύση σε ένα υπαρκτό πρόβλημα της τοπικής κοινωνίας. Οι γονείς των παιδιών είχαν δυσκολία στην πώληση του λαδιού τους, κι έτσι προσπαθήσαμε να καλύψουμε αυτή την πρακτική ανάγκη, με την ιδέα της ηλεκτρονικής δημοπράτησης του ελαιολάδου.
Παρ’ όλες τις δυσκολίες, τα καταφέραμε.
Υλοποιήσαμε κάτι το οποίο έχει εξαγγείλει ότι θέλει να κάνει και η ελληνική κυβέρνηση για τα αγροτικά προϊόντα», εξηγεί ο υπεύθυνος καθηγητής, Αριστοτέλης Μαβίδης.
Η Μεταξία Ζουμπούλη, πρόεδρος της εταιρείας, τονίζει πως η επιχείρησή τους θα λειτουργήσει και του χρόνου και μάλιστα η Mediterranean Olivers θα συνεργαστεί με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και πιο συγκεκριμένα το Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας.
ΤΑ ΝΕΑ

Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2011

Το τυποποιημένο ελαιόλαδο κερδίζει έδαφος

Άμεσος στόχος είναι η αύξηση του μεριδίου του ελαιολάδου που τυποποιείται, σύμφωνα με την "Ημερησία", για να μπορέσει να επωφεληθεί ουσιαστικά ο κλάδος από την αυξανόμενη ζήτηση για ελαιόλαδο παγκοσμίως.

Σύμφωνα με κλαδική μελέτη της εθνικής τράπεζας η παγκόσμια ζήτηση αναμένεται να αυξάνεται κατά 3-5% ετησίως μέχρι το 2015 ενώ η τιμή από τα 2 ευρώ που είναι σήμερα θα πρέπει ιδανικά για τους Έλληνες να φτάσει τα 2.6

Το λάδι στην Ελλάδα ήδη αποτελεί το 11% της εθνικής μας παραγωγής, από οικονομικά μεγέθη.

Ας φροντίσουμε αυτή η αγορά να μείνει υγιής.

http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&subid=2&pubid=112275355#